Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.11.2008 00:40 - Малко юридически хумор...
Автор: boryanageorgieva Категория: Бизнес   
Прочетен: 2913 Коментари: 1 Гласове:
0




Писмото е на студент по право в ЮЗУ до негова колежка и в оригинал е на адрес http://lex.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=22272 просто е супер свежо и ми се искаше повече хора до го видят. Мен лично ме разсмя страшно много и благодаря на автора за това. Иначе дължа и благодарности на Бате Добри, който беше така любезен да ми го прати. 




SMS: 

"zdravei!Sas sigurnost e mnogo nahalno ot moq strana,no te molq ako ne ti predstavlqva problem da mi prati6 i sledva6tite vaprosi na tozi adres-
*****@abv.Bg. Razbira se ima6 palnoto pravo da mi otkaje6, za6toto znam kolko usiliq ti kostva – Mariq ot *******. I vse pak blagodarq za prednata usluga"


ОТГОВОР чрез e-mail: 

Уважаеми Колега,
  мислех, че сме приключили всякакви облигационни отношения помежду ни, като визирам най-вече дарствените такива! Но ето, че ме приканвате да Ви (прена)даря отново (за трети път! - веднъж преснимахте мои лекции, след това Ви пратих по електронен път други, а сега настоявате за трети... дано само не ме обвините в злопаметност, но аз просто смирено се придържам към фактите). Ако потретя този безвъзмезден акт, рискувам наистина да изглеждам глупаво, не мислите ли?:)
  Считам настоящият Ви смс за оферта (виж чл.13,ал.1 и 3 от ЗЗД), отправена по електронен път лично до мен. А Вас ще третирам като оферент (предложител). Т.е. с този Ваш смс ние недвусмислено изпадаме в преддоговорни отношения от момента на получаването на смс-а, които отношения, съгласно закона взаимно ни обвързват. Офертата-смс трябва да се тълкува разширително, тъй като от нея не става ясно какъв точно договор предлагате да сключим (чл.20 от ЗЗД: „При тълкуването на договорите трябва да се търси действителната обща воля на страните.”). В този контекст, позовавайки се на договорите, които сключихме предните два пъти, а именно Договор за дарение, считам че настоящата Ви оферта-смс, още повече, че представлява молба по своето естество ("...no te molq..." - вж. началото, където съм приложил точен цитат на смс-а Ви), е също с намерение за договор от този тип.
   Ако това е действителното Ви намерение, смятам на Вашата оферта-смс да Ви противопоставя перемпторното възражение на субективното си потестативно право на отказ поради липса на основание, а именно - дарственото ми намерение! 
   Относно мотивите на отказа ми, имплицитно съдържащи се в липсата на основание:
   І. Законни (релевантни) мотиви: 
   1. Наличието на спекулативен елемент в офертата Ви спрямо моята особа и най-вече по отношение нравственото качество - добрина, което притежавам и рядко проявявам, и което благосклонно разкрих спрямо Вас, и недвусмислено специално заради Вас, и с което злоупотребихте, като сама дори го признавате ("Sas sigurnost e mn nahalno ot moq strana...")! Тъй като законът защитава правилата на морала, Ви заявявам, че на основание чл. 12 от ЗЗД, а именно: „При воденето на преговори и сключването на договори страните трябва да действат добросъвестно.”, с пълно основание отклонявам офертата Ви и по този начин изпадаме в недвусмислена невъзможност за сключване на договор.
   2. При все това, ако Договорът за дарение се сключи за трети път има риск да се превърне в „безсрочен Договор за дарение с доставка”, а такова „животно” в правото няма.
   ІІ. Лични (нерелевантни) мотиви:
   1. Елемент на реваншизъм, който проявявам спрямо Вас, породен от предните два Договора за дарение, които сключихме. А именно:
    - по отношение на първия Договор за дарение – не придадохте тежест на обещанието си да почерпите след транслативния ефект на акта на предаване на лекциите ми у Ваше притежание и по този начин не придадохте възмезден привкус на облигационните отношения помежду ни и те останаха дарствени по своята същина!
    - по отношение на втория Договор за дарение – не проявихте нужната благодарност за това, че ви дарих повторно с лекции, още повече, че „си затворих очите” за обстоятелствата по предният (първият) ни договор!
    - обстоятелството, че все пак ми благодарихте не ви оправдава, тъй като го сторихте с настоящия си смс-оферта („I vse pak blagodarq za prednata usluga”), с което считам Вашето благодарствено волеизявление за покрито с давност и освен това го считам и като акт на подмазване, с пренебрежителен и омаловажителен елемент („I vse pak...), което лично ме накърнява. „И все пак” допускам, че това е плод на неумело езиково боравене и Ви прощавам този „лапсус лингве”.
   2. Оценявам като голям пропуск възможността да ме почерпи красиво момиче, като Вас, което си има гадже, при това! 
   И тъй като с този свой отказ и на основание всички мотиви изтъкнати от мен по-горе (законни и лични), рискуваме да не сключим никакъв договор, Ви заявявам и респективно Ви офертирам, встъпвайки този път Аз в качеството на оферент, че бихме могли да сключим друг тип договор, който по естеството си да бъде възмезден и по този начин да бъда овъзмезден (по-скоро морално отколкото имуществено) за предните два Договора за дарение.

   Затова Ви предлагам с настоящата ми оферта да приемете да сключим Договор за замяна, с което аз се задължавам да Ви предам останалата част от лекциите, а срещу това и постфактум, Вие, да ми престирате почерпка (изразяваща се конкретно в кафе със суха сметана и „Кока-кола”... много съм евтин нали?) и Вашето присъствие (телесно и душевно), в рамките на минимум 2 часа.
   Времеизпълнение на моята престация - на един по-късен и срочно необременен етап, тъй като в момента не съм ги доразработил, но не по-късно от 2 седмици преди датата на изпита. Времеизпълнение на Вашата престация – не по-късно от датата на изпита, а именно - 20 ноември.
Местоизпълнението на моята престация личи от естеството си и от смс-а Ви, а именно – посоченият имейл. Местоизпълнението на Вашата престация очаквам да бъде в гр. Благоевград-център.
   Считам, че с Вашето приемане (евентуално) на офертата ми ще е налице съгласие под формата на смс или e-mail (по Ваш избор) и по този начин Договорът за замяна ще бъде сключен и така ще породи действие.
Считам и за нужно да уговорим и Неустойка в случай на евентуално Ваше неизпълнение – колкото повече просрочвате във времето неизпълнението си, толкова по-скъпа ще е почерпката, с нейните модалитети.
Очаквам Вашето волеизявление с интерес, не по-късно от 3 дни от датата и часа на получаването на смс от мен, че имате поща (e-mail)! 

   P.S. Не мога да не изразя хедонистично възхищението си от собствената ми оферта и въобще от всичко изложено от мен по-горе, като по този начин приложих наяве и обективно познанията си по Облигационно право. Считам, че това начинание (а не оферта в крайна сметка), което подех с настоящия e-mail, всъщност се оказа добра автотренировка за предстоящия изпит, като в същото време си позволявам и да Ви посъветвам да сторите същото! Внушавам Ви всичко това, за да не си правите погрешни изводи относно истинските мотиви на писмото ми, адресирано до Вас! 

С уважение: Hedonist



Тагове:   хумор,   малко,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. balgarski7vinarki - na vas se nadiavame,
12.12.2010 21:11
Iznesli ste v IN lichnata si korespondenzia, znachi ne vi puka i shte mojete da vodite vsiakavi dela, a sashto i da pishete po vestnizite, preodoleli ste smushtenieto pri razglasiavane na lichi raboti - taka se pravi .
Shegata si e shega, no stila i gramatikata sa na nivo, pretenziite sashto.
Uspeh...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: boryanageorgieva
Категория: Лични дневници
Прочетен: 203103
Постинги: 22
Коментари: 74
Гласове: 105
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031